onlardacocuktu

Just another WordPress.com site

Yekta KOPAN – Kediler Güzel Uyanır

Öykü kitaplarına karşı temkinli yaklaşanlar,öykü kitaplarını sevenler ya da sevmeyenler  bu öykü kitabını 1. Sıraya koyabilir, çünkü öyle öylesine dolu dolu ve bir çırpıda bitiyor ki tüm insanlığa hitap edecektir mübalağa yapmıyorum,hakikaten öyle. Öykünün içeriğinden çok bahsetmemekle beraber hissettirdiklerine vurgu  yapacağım.

Bu öykü kitabı zihnimin bir köşesinin aydınlanmasına vesile oldu.Edebiyat,kitaplar,kitap kokusu,kitaplıklarla bürünmüş değişik oda tasarımları…İşte bunlar mutlu eder beni.Mutlu ediyor ya bunlar,insan hep haşır neşir olsa o mutlu eden şeylerle,ama uzun uzun yazmak bana göre değil ,ee şiire de pek yatkınlığım yok doğrusu.Öykü? Daha önce hiç düşünmemişim gibi.Öykülerle çıkarsam içimdekileri,öyle söze döksem.İşte böylece yeni bir öykü oluşsa,mutlu olsam,raflarımın tozunu alsam,kitap raflarım  dile gelse,yaysa ışığını öykülere.

Öyküler üzerine daha önce düşünmeyişim ard arda sıralanmış öykülerden geriye hatrımda az şeyin kalması,nedendir bilinmez hatrımda kalmazdı minik yazılar.Ama bu kitapla öykü okumayı öğrendim.Sindire sindire ,kimi öyküyü tekrar tekrar okudum.

Günlük hayatta aklımızdan geçen ama söze dökemediğimiz kimi ayrıntılar öyküleşmiş,çok doğal bir anlatımla bizlere sunulmuş.Kesinlikle tavsiye ederim.Öykülerden bir çok not aldım,kendimden parçalar buldum.En çok hoşuma gidenlerden biriydi  “Matruşka” adlı öykü.

3’lü öykü çalışması zihnin oyunlarını gösteriyor bizlere.Kitaplığımdaki matruşkam gözümde canlanıyor ,iç içe geçmiş olmasına rağmen bambaşka şeyler anlatıyor her bir parça.Çok zevkli çok eğlenceli ilginç fikirli bir öykü kitabıydı.Son olarak “Hayır! Öyküsüne atıfta bulunarak tek cümlelerle sonlandırıyorum yazımı.

Gittim.Gördüm.Aldım.Okudum.Çizdim.Yazdım.Okudum.Güldüm.Okudum.Gülümsedim.Okudum. Düşündüm.Bitti.Üzüldüm.Sevindim.

Yazarın sayfası-filucusu.blogspot.com

Single Post Navigation

1 thoughts on “Yekta KOPAN – Kediler Güzel Uyanır

  1. ferhan sizden on said:

    Şimdi o kitabı bende evvel okumuş olmandan dolayı biraz kıskançlık besiyorum içimde Dilemma. ama çok değil az. Masum yani. Yekta Kopan ismini bir çok yerde işitiyoruz. Ben öykü yadığını duyunca vay be! demiştim.Hatta alalade bir yazar olarak değil, öykü dünyasında oldukça yetkin bir isim olduğunu farkettim. Yani referans yazılardan öğrendim. Bir de tabi ki Ubor Metanga’dan. (http://ubormetenga.net/) Benim kötü bir fobim var. Öykü okumak konusunda çok zorlanıyorum. Bu yüzden elime almakta bile korkuyorum. Önceki yazılarda öykü yazmanın ve okumanın inceliklerinden, öyküden ne beklememiz gerektiğinden bahsetmiştim. Aslında bu bir içe seslenişti. Tebrik ederim bir öykü kitabı okuyabildiğiniz için Dilemma.

Yorum bırakın